VANLIGA FRÅGOR

VAD ÄR KLUBBSVERIGE MOBIL?

KlubbSverige Mobil är en tjänst som är tillgänglig för dig som är medlem på ett KlubbSverige-anslutet gym. Med KlubbSverige Mobil kan du träna över i princip hela landet (och Danmark) för så lite som 6,50 kr/tillfälle. Efter att du registrerat dig för tjänsten så använder du bara din mobil och skickar ett SMS med TRÄNA till 71120 varje gång du vill träna på annan ort. Du får då tillbaka ett gästpass-SMS som du visar upp i receptionen där du vill träna.

 

JAG KAN INTE SKICKA MITT SMS!

Vissa av våra användare har problem att skicka iväg sitt SMS. Detta kan bero på att vissa operatörer och/eller vissa abonnemang har “spärrar” som gör att du som konsument inte kan skicka SMS till kortnummer, t ex ett sådant som vi har, 71120. Vi rekommenderar därför att du kontaktar din operatör och ber dem hjälpa dig med detta så kan du komma igång med din träning snabbt och enkelt!

Om detta mot all förmodan inte skulle hjälpa dig så ber vi dig kontakta oss igen så ska vi försöka se om vi kan hjälpa dig.

VAD KOSTAR DET?

Välj mellan att köpa klipp som du kan använda när och var du vill under året, eller så kan du köpa ett periodpass där du kan träna hur mycket du vill och var du vill under två stycken valfria 30-dagarsperioder.

KLIPP
1 klipp: 30 kr
5 klipp: 80 kr
10 klipp: 120 kr
20 klipp: 160 kr
30 klipp: 195 kr

PERIOD
2 x 30 dagar: 195 kr

HUR MÅNGA KLIPP KAN JAG KÖPA?

KlubbSverige Mobil är inte ett alternativt medlemskap, utan en tjänst som möjliggör att du som medlem på ett KlubbSverige-anslutet gym även kan träna när du inte är hemma. Det finns därför en begränsning för hur många klipp du kan köpa som mest under ett år.

Du kan välja att köpa ett klipp i taget, eller flera klipp på en och samma gång. Väljer du det senare alternativet blir priset per klipp lägre.

Du kan köpa upp till 30 klipp per år eller alternativet 2×30-dagar.
Alternativet 2×30-dagar kan inte kombineras med andra klipp.

 

 

VAR KAN JAG TRÄNA?

KlubbSverige Mobil är en tjänst som tillhandahålls av KlubbSverige AB. KlubbSverige är Sveriges största nätverk för fristående gym och friskvårdsanläggningar och finns representerade över hela Sverige.

Klicka här så hittar du en lista på vilka klubbar som är anslutna till KlubbSverige Mobil.

Vänligen observera att vissa klubbar är märkta “Nyckelgym”. Dessa är delvis obemannade och kan erbjuda gästträning endast vissa tider. Se mer på respektive klubbs hemsida.

HUR GÖR JAG FÖR ATT KUNNA TRÄNA PÅ EN ANNAN ORT?

Det första du gör är att du registrerar dig här på denna sida. För att kunna göra det så behöver du en kod från ditt hemmagym. Förutsatt att de är med i KlubbSverige (här kan du kolla om de är det) så får du då en kod skickad till dig via SMS.

  1. Registerar dig sedan på sidan.
  2. Välj hur många klipp du vill köpa och betala.
  3. När du sedan vill nyttja tjänsten KlubbSverige Mobil skickar du bara ett SMS med TRÄNA till 71120.
  4. Du får då tillbaka ett gästpass-SMS som du visar upp i receptionen där du vill träna.
JAG FÅR INGEN FAKTURA

Om du inte får en faktura direkt i din inbox när du genomfört köpet så var inte orolig. Fakturan skapas och skickas till dig nästa dag. Om du inte fått en faktura inom 24 timmar, kontrollera först din skräppost så den inte hamnat där. Om den inte finns någonstans kontaktar du vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Notera också att du endast får fakturan via mail och inte via traditionell post.
Betalar du den inte i tid (inom 10 dagar) så får du dock en påminnelse per post.
Men det är ju onödigt, så se till att du betalat i tid för att slippa extra avgifter.

 

 

JAG HAR BYTT NUMMER

Om du bytt nummer och vill flytta över dina klipp till det nya numret behöver du kontakta oss. Det gör du genom formuläret under “Kontakta oss”.

 

 

JAG FÅR ETT FELMEDDELANDE "DU HAR INGET GILTIG BILJETT"

Om du skickar ett SMS med TRÄNA till 71120 och får ett felmeddelande som säger “Du har ingen giltig biljett” så kan det bero på två saker.

  1. Dina klipp är inte längre giltiga. Våra klipp är giltiga i 12 månader från och med inköpsdatum. Även om du har klipp kvar som är outnyttjade så är dessa inte giltiga om det gått mer än 12 månader sedan du köpte dina klipp.
  2. Det har uppstått ett tekniskt fel vid registreringen. Du behöver i så fall kontakta oss. Använd kontaktformuläret under fliken “kontakta oss”

Efter detta så kontaktar vi dig så snart vi kan!

 

HUR LÄNGE GÄLLER MINA KLIPP?

Våra klipp är giltiga i 12 månader från och med inköpsdatum. Även om du har klipp kvar som är outnyttjade så är dessa inte giltiga om det gått mer än 12 månader sedan du köpte dina klipp.

HUR FUNKAR "2x30 DAGAR"?

Med 2×30 Dagar kan du träna hur mycket du vill under 2 st valfria 30-dagarsperioder. Du väljer själv vilken eller vilka klubbar du vill träna på, så du är inte begränsad till en klubb per 30-dagarsperiod, utan kan träna på hur många olika klubbar som du själv vill.

Perioderna behöver inte hänga ihop, dvs du kan nyttja en period på vintern och en på sommaren.

Du startar dina perioder genom att skicka TRÄNA till 71120.
Du kan sedan under en påbörjad period skicka TRÄNA till 71120 för att få ett gästpass (så slipper du leta upp ditt SMS varje gång du vill träna). I ditt gästpass-SMS står vilken giltighetstid som gäller.

Observera dock vilket slutdatum din första period har. När denna period har gått ut så aktiverar du nästa period genom på samma sätt, dvs genom att skicka TRÄNA till 71120.

KAN JAG FÅ MINA PENGAR TILLBAKA?

Som konsument skyddas du alltid av distansköplagen vilket innebär att du har 14 dagars ångerrätt. Detta gäller dock med förutsättning att du inte påbörjat att använda vår tjänst, dvs att du har använt ett eller flera träningsklipp.